메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국보육학회 한국보육학회지 한국보육학회지 제3권 제2호
발행연도
2003.12
수록면
209 - 225 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
  This study is about self-directed learning applicable to childhood teacher education.
  At first this study examines the basic theory about self-directed learning and then explores childhood teacher education related to self-directed learning.
  This paper devides three parts that are ‘self-directed learning and childhood teacher education’, ‘self-directed learning process and childhood teacher education’, ‘critical thinking about self-directed learning and childhood teacher education’
  Conclusion is
  1. Expert teachers confront of diverse situation and many problem. They must manage many thing and need directed learning.
  2. In self-directed learning learner must manage plan, action, evaluation by oneself. This process obtains through learning and establish childhood teacher education program.
  3. Self-directed learning is one method which developes critical thinking for professional childhood teacher.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-338-003044548