메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
황동은 (연세대학교) 성주은 (연세대학교)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 대한건축학회 2018년도 춘계학술발표대회논문집 제38권 제1호(통권 제69집)
발행연도
2018.4
수록면
186 - 189 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Architecture and city, nowadays, is a physical form containing what citizens require. Citizen education should be preceded in order to encourage citizens" participation and proper practices in urban planning. As a part of citizen education, the 2017 Seoul Biennale planned citizen participation workshop which aimed at making sure that citizen understand the city and share their thoughts of it. In this study, workshop program for elementary school students was developed after analyzing existing cases of architectural education program. The program, which is named as "City of Explorers", has three themes of alphabet, color, and figure. It contained six types of activities: listening to lecture, exploring the city, expressing their thought, reinterpreting, presenting, and exhibiting. As a result of implementing this program to elementary school students, various elements of the city from a child"s point of view was examined.

목차

Abstract
1. 서론
2. 건축 교육 프로그램 사례 조사
3. 시민참여 프로그램의 개발
4. 서울도시건축비엔날레 시민참여 프로그램 어린이 워크숍의 실행
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-540-002226975