메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이해련 (서원대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제48호
발행연도
2018.7
수록면
341 - 361 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to explore the needs of students and professors in Advertising and Public Relations for ESP classes. In order to accomplish this goal, 218 university students and 17 professors from the department of Advertising and PR participated in the survey. The two groups presented different opinions on the ESP curriculum and how to design and conduct ESP classes. While the students rated the major theory as the area in which English learning was least needed, the professors ranked the major theory first, showing great contrast. The students ranked speaking ability the most essential, but the professors valued reading skills. Professors were found to prefer a learner-centered classroom, which was statistically significant. In addition, the students showed higher interest in the classroom activities such as analyzing overseas advertising strategies and writing advertising copies in English. However, the professors gave priority to practical factors such as making English presentations and writing promotional e-mails. At the end of this study, some pedagogical implications for English Education were suggested.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
References

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0