메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이서배 (Humphreys West Elementary School)
저널정보
한국음운론학회 음성음운형태론연구 음성음운형태론연구 제24집 제2호
발행연도
2018.8
수록면
225 - 242 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A comparative analysis of English intonations produced by 22 Americans and 21 Koreans was conducted using a close-copy stylization of pitch curves. The Koreans were divided into two groups according to their English proficiency (a higher level group and a lower level group). The analysis of pitch point features reveals that the higher proficiency level group has greater Pt (pitch point movement time), Pd (pitch point distance) and smaller Ps (pitch point slope) than the lower level group. The analysis of sentence level features shows that the higher proficiency level group has smaller Sd (sentence duration) and greater Syl/sec (syllables per second) than the lower level group. No significant differences, however, were found across the three groups in terms of Sr (sentence level pitch range), Ss (sentence level pitch slope) or Sp (F0 difference between the first and last pitch points) indicating that the sentence level intonation dynamics of the Koreans’ speech are almost the same as those of the Americans’ speech. These results correspond with the findings of the previous research (Kang et al. 2012) in that the average period of immersion experience of the Koreans in an English-speaking countries in the current research was 6.3 years. The possibility of utilization of the features in determining English proficiency level is discussed in the concluding section.

목차

1. 서론
2. 실험
3. 결과 및 분석
4. 결론 및 토의
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-711-003399701