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A Study on Optimization of Noise Reduction of Auxiliary Power Unit for Military Tracked Vehicle
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군용 궤도장비 보조동력장치의 소음저감 최적화 연구

논문 기본 정보

Type
Academic journal
Author
Ju-Seung Lee (국방기술품질원) Byeong-Ho Kim (국방기술품질원) Byung-Hyun Kim (국방기술품질원)
Journal
Korea Academy Industrial Cooperation Society Journal of the Korea Academia-Industrial cooperation Society Vol.19 No.8 KCI Accredited Journals
Published
2018.8
Pages
336 - 342 (7page)

Usage

cover
📌
Topic
군용 궤도장비의 보조동력장치(APU) 소음 저감을 최적화하기 위한 연구이다.
📖
Background
군용 궤도장비의 APU 소음 저감은 군사적 특성상 중요하며, 최근 소요군에서 감성 품질의 중요성이 강조되고 있다.
🔬
Method
소음기 개선과 흡음재의 성능 비교를 통해 구조 기인 소음과 공기 기인 소음 저감 효과를 실험적으로 측정하였다.
🏆
Result
소음기 개선으로 구조 기인 소음은 22 dB(A) 저감되었고, 실제 차량 테스트에서 구조 기인 소음 저감은 9 dB(A)로 나타났다.
A Study on Optimization of Noise Reduction of Auxiliary Power Unit for Military Tracked Vehicle
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Abstract· Keywords

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Noise reduction is an important issue in auxiliary power unit(APU) of tracking equipments for using military. In this study, we designed and tested reduction methods of structure borne noise and airborne source noise at the auxiliary power unit. From the bench test results, it is found that the effect of noise reduction is about 22 dB(A) if the silencer is redesigned, which is the rescue structure. However, the influence of noise reduction by air is insufficient. In addition, it is confirmed that the effect of noise reduction is excellent when structure borne noise reduction is applied to the vehicle. We expected that the test results of this study are used as basic data to reduce the noise of other tracking equipment developed later.

AI Summary

Topic

군용 궤도장비의 보조동력장치(APU) 소음 저감을 최적화하기 위한 연구이다.

Background

군용 궤도장비의 APU 소음 저감은 군사적 특성상 중요하며, 최근 소요군에서 감성 품질의 중요성이 강조되고 있다.

Method

소음기 개선과 흡음재의 성능 비교를 통해 구조 기인 소음과 공기 기인 소음 저감 효과를 실험적으로 측정하였다.

Result

소음기 개선으로 구조 기인 소음은 22 dB(A) 저감되었고, 실제 차량 테스트에서 구조 기인 소음 저감은 9 dB(A)로 나타났다.

주요내용

Contents

요약
Abstract
1. 서론
2. 구조기인소음 저감
3. 공기기인소음 저감
4. 실차장착 입증 시험
5. 결론
References

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