메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양윤정 (건국대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제23권 제3호
발행연도
2018.8
수록면
47 - 67 (21page)
DOI
10.46449/MJELL.2018.08.23.3.47

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study intends to examine the tradition of English Children’s fantasy diachronically and suggest its usefulness for English literature classes. English Children’s fantasy begins with interests in folk fairy tales and fantasy, and changes in the perception of children and imagination in the nineteenth century. This allows the United Kingdom to mark the golden age of children’s literature in both the Victorian and Edwardian eras and publish great works until now. These works have been proved to be literary as much as existing English canonical works. English literature departments in Korea are no longer in a situation where English literature classes can be fossilized or isolated as a means of communicating knowledge, through traditional ways of teaching. English literature classes must be renewed by introducing more pragmatic approaches. Introducing English literary texts for children and young adults can be one way to appeal to students in order to develop their creativity and critical thinking skills.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 영국 어린이환상문학의 발생: 낭만주의적 인식의 전환
Ⅲ. 빅토리아 시대-동화에 대한 관심
Ⅳ. 에드워드 시대-동화와 스토리텔링
Ⅴ. 동시대-전통의 수용과 과학적 미래에 대한 사유
Ⅵ. 맺는말: 영국 어린이환상문학의 가치와 영문학 수업에 활용
인용문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0