메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이제훈 (현대자동차) 황성일 (기아자동차) 장동현 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2018 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2018.6
수록면
1,175 - 1,178 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Electric vehicles were developed based on the principle in which electrical energy is supplied from a high voltage battery to an electric motor for generation of driving force. Unlike the conventional vehicles, electric vehicles are operated only using a battery and motor without an engine. Since high voltage parts such as the electric motor use body insulation, they require a different failure diagnosis process compared to the conventional vehicles and it is extremely difficult to find the cause of failure. In this paper, changes in insulation resistance value were analyzed using an exclusive diagnostic equipment and high voltage measuring device to define insulation resistance value of each part in a vehicle that showed warning light and unintentional stopping due to insulation breakdown. The cause of warning light and unintentional stopping was found to be high voltage insulation breakdown occurring inside HPCU.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연구대상 시스템
3. 고장 진단 시스템
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0