메뉴 건너뛰기
Library Notice
Institutional Access
If you certify, you can access the articles for free.
Check out your institutions.
ex)Hankuk University, Nuri Motors
Log in Register Help KOR
Subject

재일한인의 민족교육 현황 및 과제: 조선학교를 중심으로
Recommendations
Search
Questions

논문 기본 정보

Type
Proceeding
Author
이수경 (일본 도쿄가쿠게이대학)
Journal
Center for Global Diaspora Studies 전남대학교 글로벌디아스포라연구소 국내학술회의 2018 동북아 평화교육 포럼
Published
2018.12
Pages
23 - 45 (23page)

Usage

cover
📌
Topic
재일 한인의 민족교육 현황 및 조선학교 관련 연구입니다.
📖
Background
1945년 일본의 패전 이후, 재일 한인들은 민족 교육을 통해 정체성을 유지하고자 했습니다.
🔬
Method
조선학교와 관련된 현장 조사, 인터뷰, 통계 분석 및 역사 자료 종합을 통해 연구를 진행했습니다.
🏆
Result
현재 67개의 조선학교가 운영 중이며, 교육 과정은 민족 정체성 강화를 목표로 하며, 교육 방식과 커리큘럼의 변화가 필요합니다.
재일한인의 민족교육 현황 및 과제: 조선학교를 중심으로
Ask AI
Recommendations
Search
Questions

Abstract· Keywords

Report Errors
No content found

AI Summary

Topic

재일 한인의 민족교육 현황 및 조선학교 관련 연구입니다.

Background

1945년 일본의 패전 이후, 재일 한인들은 민족 교육을 통해 정체성을 유지하고자 했습니다.

Method

조선학교와 관련된 현장 조사, 인터뷰, 통계 분석 및 역사 자료 종합을 통해 연구를 진행했습니다.

Result

현재 67개의 조선학교가 운영 중이며, 교육 과정은 민족 정체성 강화를 목표로 하며, 교육 방식과 커리큘럼의 변화가 필요합니다.

주요내용

Contents

1. 들어가면서
2. 일본의 민족교육 현황 개괄
3. 재일 한인 디아스포라의 대립 구조와 민족교육
4. 조련의 민족교육 열정
5. 조선학교 교육체계 현황과 교과서 변천의 사례
6. 조선학교 방문에서 본 학교 특징
7. 나가면서

References (0)

Add References

Recommendations

It is an article recommended by DBpia according to the article similarity. Check out the related articles!

Related Authors

Frequently Viewed Together

Recently viewed articles

Comments(0)

0

Write first comments.

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-309-000172871