메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김묘욱 (동국대학교) 김종완 (동국대학교)
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제29호
발행연도
2018.12
수록면
5 - 17 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research is focused on how affective post cinema has been appeared in technology of digital. This circumstance is linked with industrised mass culture. Big screen and media façade is defined in this research is being-digital media itself: it has messages to convey to audience. It is distinguished from the device that when art is represented by a tool. Digital media underlines affectiveness and visual spectacle instead of narrative. Mutated screen caused the different form of watching, and also it values more on affectiveness. This phenomenon is a result of embodiment. The experience is totally different from when the spectator watches a narrative driven moving image. Academia of today in this kind of subject is mostly about being media façade as public design, urban experience, and LED mapping projection of technical issue. As stated above, I consider digital media being as a medium which will link with culture of moving images. According to this subject, I regard ScreenX platform as suitable example and will analyse the status of affective post cinema: It has three special concepts- expand, express, and experience which help controlling the mind and body of audience.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 감성 패러다임 영상
Ⅲ. 디지털 이미지와 스펙타클
Ⅳ. 감성 패러다임의 스펙타클 디지털 이미지
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-688-000339721