메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이윤영 (부산 대청초등학교) 우길주 (부산교육대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제61권 제1호
발행연도
2019.2
수록면
289 - 309 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed the effects of intensive reading in English on the reading fluency and attitude about reading in elementary school students. The subjects were fifth-grade students in a large metropolitan city in the southern region of Korea. To measure the effects of intensive reading, DIBELS (The Dynamic Indicators of Basic Early Literacy Skills)program, a set of procedures and measures for assessing the acquisition of early literacy skills, was used. The results indicated that intensive reading enhanced students’ reading fluency by facilitating the learning of reading skills. Also, Students became more confident about their English reading skills.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-840-000467457