메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hye Yeong Kim (Sungkyunkwan University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제88집
발행연도
2019.3
수록면
91 - 118 (28page)
DOI
10.21296/jls.2019.3.88.91

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates how a process-oriented writing approach is perceived, implemented, and mediated in a university writing class in English as a foreign language (EFL) contexts. The data was collected in an undergraduate writing class at a university in Korea through class observation, interviews;, weekly reflective journals and student writings. Informed by interpretive analysis, he study identifies unique challenges to implementing a new writing pedagogy and illuminates successful strategies for overcoming challenges and developing more effective writing approach in EFL. Findings show how historically accumulated writing experience and automatic operation lead to contradictions in adopting new pedagogy. This study delineates how different mediating tools could develop new types of short-lived, goal- directed, habitual actions and in turn, will shape and transform a new conception of writing.

목차

1. Introduction
2. Process-Oriented Writing Approach
3. Theoretical Ground
4. Methodology
5. Findings
6. Discussion
7. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-700-000789339