메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
유해연 (숭실대학교) 유아람 (숭실대학교)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 대한건축학회 2019년도 춘계학술발표대회논문집 제39권 제1호(통권 제71집)
발행연도
2019.4
수록면
498 - 501 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is a preliminary study for proposal of teacher training program for the free semester system of regional linkage type. Recently, various types of programs for free semester system have been proposed and teachers training programs for them have been underway. However, most of them are in the form of remote support (online). Even in the case of architectural education, most of the generalized and uniformized programs are concerned rather than considering local characteristics. Such being the case, the teacher training program about architecture, which enables direct and indirect experience, is suitable for the education to conform to the purpose of the free semester system. In the future, it will be possible to develop a teacher training program that can be experienced directly or indirectly through linkage with the subject (public / private school / school) considering the characteristics of each school included in the region.

목차

Abstract
1. 서론
2. 교원연수 프로그램 현황 및 한계
3. 지역연계 연수프로그램 현황 및 한계
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0