메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제53권 제4호
발행연도
2011.1
수록면
319 - 337 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to analyze elementary school English CD-ROMs to investigate if the CD-ROMs have tools to support learners’ self-regulated learning. For this purpose, the study identified the eight supporting tools or functions of CD-ROMs facilitating self-regulated learning on the basis of Knowle’s learning model. Ten CD-ROMs have been analyzed with the checklist, and the study also examined how each function or tool were utilized in each CD-ROM. The results of the study showed that all the CD-ROMs did not have the designated functions for self-regulated learning. Regarding LMS only one CD-ROM had the function. Besides, there was no consistency in presenting the tools among the analyzed CD-ROMs. To improve the functions of the CD-ROMs there is need to set criterion of developing e-textbook. Additionally, the result of the need analysis conducted to the users of the CD-ROMs should be reflected to this process.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0