메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제56권 제1호
발행연도
2014.1
수록면
193 - 220 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify aspects of learning strategies in university students with different TOEIC study hours. The collected data are the results of the two TOEIC tests the 166 students have taken, and the questionnaires on learning strategies from them. The independent variables have two factors. One is the students who have studied TOEIC for at least one hour a day. The other is the students who have studied TOEIC for 30 minutes or less. The dependent variables are the learning strategies of the students. The essential data were analyzed by way of the independent two samples t-test, ANOVA, and the Tukey HSD test. The results show that students should study at least one hour a day to increase their TOEIC score. The students who have studied TOEIC for at least one hour have used the learning strategies more frequently than those who have studied for 30 minutes or less. The two groups show statistically meaningful differences in using all the six sub-categories of the learning strategy.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0