메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중국문화학회 중국학논총 중국학논총 제20호
발행연도
2005.1
수록면
0 - 0 (1page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The Chinese modern theater was a symbol of modernity in the early period of the 20th century in China. For the same reason, “New Women” also were another symbol of modernity, but were not accepted in those times.In the masterpieces of Chinese modern plays between 1910 and 1918, the “New Women” who are described positively were women who observe all the traditional rules of Man-Centered society. On the contrary, the negative ones were women who resist against the rules or show their own desire actively. In those times, the “New Women” was just a abstract and ideal thing, and was very difficult to exist actually yet. But, in Xincunzheng(新村正, 1918), the masterpiece of the theatrical company in the Nankai(南開)-school, the “New Women” began to appear positively, and it was a remarkable change in this period.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0