메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제55권 제4호
발행연도
2013.1
수록면
553 - 569 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Korean students’ TOEIC listening achievement and their empathy levels were measured in order to see whether or not there exists significant correlation between them. A TOEIC listening test was taken by 80 university students who were taking a TOEIC beginning class and its score was accepted as their achievement score in English listening. Their empathy levels were extracted through the questionnaire authorized by researchers. The students were categorized into three groups: high-empathy level group, intermediate-empathy level group, and low-empathy level group. In conclusion, no significant correlations were found between the empathy levels and TOEIC listening scores of the three groups. However, raw scores of each group increased as empathy levels increased, which warrants follow-up studies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0