메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제56권 제4호
발행연도
2014.1
수록면
217 - 234 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to look into the theories and research of foreign language reading teaching and identify the current research issues for foreign language reading. A reading knowledge of a foreign language is very important to foreign language learners. So, the ability to read in foreign language is required of students and assessed by a test of reading comprehension. In this regard a bunch of researches for efficient reading instruction have been done for a long time. In the teaching of foreign language reading, there have been three distinctive approaches: Grammar-Translation, Comprehension Questions and Language Strategies Method, and Extensive reading. In this paper, discussing the current issues posed in the EFL contexts, I propose the integrated and learner-centered reading paradigm as an alternative of traditional reading. This study also surveys a selection of recent studies that address important concerns in foreign language reading pedagogy. In addition, the efficient reading methodologies that have been posed for EFL learners are suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0