메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미문학페미니즘학회 영미문학페미니즘 영미문학페미니즘 제21권 제3호
발행연도
2013.1
수록면
177 - 204 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Although Janet Adelman’s important “‘Born of Woman’:Fantasies of Maternal Power in Macbeth” first appeared more than two decades ago, her claim that Macbeth enacts an elimination of the female as a solution to the problems of masculinity still inspires much debate. However, rather than a “solution,” a term that implies resolution, this article posits that Macbeth intentionally leaves the audience ill at ease. This discomfort at the close of the play can best be elucidated by an application of two key Hegelian theories: the Hegelian state and the master/slave dialectic. Although Shakespeare offers a solution to the two large crises of the play—those of gender roles and disruption of monarchy—the solution is complicated by the play’s elimination of the female. Instead of leaving the audience with a sense of restoration of order, Macbeth illustrates that the enactment of an all-male realm is one that not only threatens the stability of both genders but that of the state as well.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0