메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영미시학회 현대영미시연구 현대영미시연구 제20권 제2호
발행연도
2014.1
수록면
289 - 304 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay examines why Elizabeth Bishop’s poetry has a unique value on overcoming the human condition. The past and the present belong together like two sides of the same coin, but in her poems they share their territory with each other by merging and flowing. In Bishop’s works, the fluidity and mobility appear to help in dissolving the boundary between the interior and the exterior. To associate time with travel, Bishop adopts several metaphors such as “map,” “cry,” and “tears” not because of their meanings, but because of their fluidities. When we encounter the strong stimulus of environment, our eyes and noses respond to the stimulus without any emotional pain, sense of frustration and loss of the beloved people. For Bishop, the tears bring about the possibility of rendezvous for the past and the present. The essay focuses on the idea that Bishop breaks down such famous metaphors in her poem. Hence, I argue that her poems reveal her poetic postmodernity in the fluidity of waters by decentering the geographical center both in the landscape and the mindscape.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0