메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제38권 제1호
발행연도
2012.1
수록면
299 - 325 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze high school students’ interest and anxiety changes when classes are taught only in English and to ascertain the effectiveness of TEE (Teaching English in English). English classes were taught only in English for approximately six months, and were grammar and reading oriented. 374 students were divided into three groups according to their English test scores. They were asked to fill out a questionnaire before and after the experimental classes. To verify the difference variables between before and after answers about the interests and anxiety, t-test was performed. ANCOVA was done to verify the difference in effect in student English levels. The result of this study shows that classes taught in English are effective in increasing student interest(p<.001), and decreasing anxiety(p<.001) in speaking concerning English language classes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0