메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제42권 제4호
발행연도
2016.1
수록면
189 - 214 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Back, Juhyun. “The Dialogic Features of L1 and L2 Argumentative Writing: The Functions of Questions in Newspaper Editorials.” Studies in English Language & Literature 42.4 (2016): 189-214. This paper examines the roles that dialogic features play in developing argument within a journalistic genre. Combining the use of corpus techniques with discourse analysis, contrastive rhetoric research focuses on the use of questions employed in both L1 and L2 newspaper editorials written by university students. The results showed that there are cross-sectional variations in regard to the distribution and use of questions within the rhetorical structure of editorial discourse. A further structural analysis revealed that both L1 and L2 corpus have slightly different profiles in terms of the rhetorical functions of questions. These all suggest that the L2 writers may rely on a more inductive reasoning process to attain rhetorical persuasion than L1 writers. Pedagogical L2 writing resources should be given to teach Korean L2 writers alternative strategies for both genre-specific and culture-specific rhetorical conventions that are frequently used in newspaper editorials. (Busan National University of Education)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0