메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제44권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
219 - 241 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study explores the relationship between self-regulated learning strategies and English proficiency in L2 settings, focusing on Korean college students. 170 participants were assigned to low-, medium-, and high-proficiency groups based on their English performance. In the study, a background questionnaire, a questionnaire for self-regulated learning strategies, and a TOEIC subtest was employed. The findings revealed that there were significant differences among groups on the motivation and learning strategy scales. The learners in the high-proficiency group were aware of the importance of intrinsic goal and metacognitive self-regulation strategies while both the intermediate and advanced learners indicated significantly larger outcomes than lower proficiency learners in terms of task-value, self-efficacy for learning performance, rehearsal, elaboration, critical thinking, and peer evaluation. Pedagogical implications for L2 acquisition have been suggested based on the results.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0