메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제37권 제2호
발행연도
2011.1
수록면
319 - 346 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Huh, Keun. “CMC in English classrooms: Beyond the language learning” Studies in English Language & Literature. 37.2 (2011): 319-46. The purpose of this study is to explore the learning opportunities that computer-mediated communication (CMC) provides for ESL students in terms of other areas of learning such as affective domains besides language learning itself. Twelve ESL students participated in a CMC activity with twelve pre-service teachers who were individual discussion partners. The qualitative method was used for deep understanding of the research inquiries. Data include electronic discussion, detailed teacher observation and student survey. Data show that most students perceived the learning experience in the CMC environment positively. The findings imply that CMC use in English classrooms can provide several benefits to ESL students beyond English language learning. This study is a call for language teachers and researchers to be more concerned about other components related to language learning in CALL classrooms. (Hannam University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0