메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제38호
발행연도
2012.1
수록면
365 - 391 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
A study on the korean classic saga, starting in the late 1970s until now underway, but in literary education dimension the classic saga has never been dealt in earnest, rather, has been neglected by the culture perspective and in the evolution of text discussion. In this paper, through the pluralistic culture perspective and through the perspective of cultural contents, it was found that korean classic saga is good text which should be in high school literature textbooks. And I found that the goal of the literature curriculum which is setting in 2012 Curriculum of Korean Education reflected the pluralistic culture perspective and the perspective of cultural contents. Because the korean classic saga such as Okromong, hajinyangmunrok and yuhyogongseonhaengrok narrative structure is not monolithic, contents are different and various, topics are new and serious, cultural and social context is formed, We can the goal of the literature curriculum while learning the korean classic saga. In conclusion, korean classic saga should be handled as text in Korean high school literature textbook.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0