메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제29호
발행연도
2009.1
수록면
257 - 291 (35page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
There are two adaptations in base of folklore. One is adapting folklores to other genres, the other is adapting materials of other genre to folklores. This will be a very effective mechanism for developping culture-creating abilities by vitalizing literature activities of learners. Folklores can be adapted to novels, poems, plays, scenarios, and cartoons etc and are growing in importance in the general culture. Until now, its education merely followed the present situation, but a more structured and sophisticated preparation and action is needed from now. In the other hand, Adaptation to folklores is enlarging and controlling the contents area with learning materials, games, tourist contents and also with commercials, academic papers, marketing papers etc. The success of this will depend on its education hereafter. In the literature classes of today, education through adaptation in base of folklores is not being actively practiced. For this, ‘curriculum for the gifted’ that was created bearing the special educational situation, can be acknowledged and used.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0