메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국공학교육학회 공학교육연구 공학교육연구 제17권 제2호
발행연도
2014.1
수록면
3 - 10 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
How to teach calculus is an important issue since Calculus is the first mathematics in college curriculum which highly influencesother subjects including Physics, Engineering Mathematics like differential equations, and other engineering major subjects. This studysuggests that a class model of Engineering Mathematics include Calculus review test so that students can study for themselvesCalculus ‘outside Calculus class’. First of all, a systematic process of administrating a review test is presented. Secondly, scoresof the Calculus review test is statistically analyzed to confirm that ability in Calculus is highly correlated to their achievements inEngineering mathematics. Through a survey, it is confirmed that students in Engineering Mathematics study Calculus for themselvesas they think Calculus review test is helpful.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0