메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제16권
발행연도
2012.1
수록면
83 - 110 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
So far, discourse takes the most important status in the field of Grammar Education. However, when researchers consider discourse as an educational material, it also contains its own limitation that regards discourse only as a sub-area of educational contents. Considering that discourse is a means of communication, it ought to be understood as an entity that has a critically important connection with effective way of achieving the goal of grammar education. The present study redefines the status of discourse as representamen of educational contents and presents the pending questions to solve via the analysis of the organization of new grammar textbooks. Compared with the alarming speed and conditions in witch the subject and environment of grammar education shift, innovative endeavor to enhance the organizational methodology of the contents of grammar education and challenging spirit to create novel ways are highly necessary. The study suggests a conceptual framework to diversify the ways of expression in grammar education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0