메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제16권
발행연도
2012.1
수록면
37 - 82 (46page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper makes the case that the concept of Hangeul's excellence can be expanded to include previous discussions on its originality and scientific qualities. Using this expanded concept, this paper comprehensively analyzes the current curriculum (which stipulates that the excellence of Hangeul be taught in the sixth grade of elementary school and the originality of Hangeul be taught in high school), critically evaluates problematic areas, and presents alternatives. Scientific qualities, originality, practicality, and usefulness were selected as four elements of Hangeul's excellence. For each of the four elements, four types of qualities were examined to produce a total of 16 characteristics of excellence. Based on an investigation of the actual characteristics of Hangeul's excellence, this paper shows why Koreans need to discuss Hangeul's excellence. By presenting the context of Hangeul's excellence, this paper establishes and gives significance to the theoretical and practical basis for the education on Hangeul's excellence and originality.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (61)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0