메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제19권
발행연도
2013.1
수록면
1 - 28 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to analyze the contents of the area of the grammar of the Korean Educational Proficiency Test questions. For this purpose, about 297 items were analyzed from series 1 through 7 of the previous actual tests. The following results are obtained. First, the questions do not reflect the various test goals, leaving test questions biased toward some grammar areas. Second, there is a tendency that similar questions are repeatedly appeared. Third, the questions do not focus on practical grammar for Korean teachers presented in the test guidelines, only testing the knowledge in Korean linguistics. Fourth, integrated problems connecting grammar contents and teaching are insufficient. To overcome these problems, the test should include the grammar questions that reflect communication skills, field practices, and related knowledge of contents and teaching methods. In addition, there is a need for a rating system to assess the test.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0