메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한아동복지학회 아동복지연구 아동복지연구 제12권 제4호
발행연도
2014.1
수록면
43 - 58 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
As early childhood is a very important period of developing sociality, it is very important to promotechildren's prosocial behavior in that period. Prosocial behavior can be defined as voluntary behavior forgiving benefits and help to others by internal motive instead of expecting external reward. Prosocialbehavior development, together with a child's behavior that brings benefits and help to others, has apositive influence on a child's social development, helping a child's grow up as a desirable adultneeded by the future society. Therefore, teachers should help children behave adaptively and considereffective teaching methods for it. This study examined children's prosocial behavior, introduced diverseteaching strategies(natural teaching strategy, environmental arrangement strategy, peer tutoring strategy,self-instruction strategy, teacher-child conversation strategy, modeling, etc.) for teachers to promoteprosocial behavior in education field and considered methods of using such strategies. Children haveindividually different characteristics, such as disposition, developmental level, and interest, etc., soteachers are supposed to utilize these various teaching strategies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0