메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한아동복지학회 아동복지연구 아동복지연구 제12권 제3호
발행연도
2014.1
수록면
169 - 186 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to identify the mediating effect of multicultural attitudes between intercultural sensitivity and multicultural teaching efficacy among early childhood teachers. To investigate intercultural sensitivity, multicultural attitudes, and multicultural teaching efficacy among early childhood teachers, the present study was conducted with a total of 288 teachers who work as lead teachers in various forms of early childhood educational or child-care institutions located in Gyeonggi-do. For the analysis of collected data, the study conducted correlation analysis, simple linear regression and multiple regression analysis. This study found that multicultural attitudes had a statistically significant mediating effect between intercultural sensitivity and multicultural teaching efficacy and multicultural teaching efficacy subtypes among early childhood teachers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0