메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국공간디자인학회 한국공간디자인학회 논문집 한국공간디자인학회 논문집 제6권 제1호
발행연도
2011.1
수록면
165 - 174 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
As the advancing technology and changing society brings new dimensions to companies and the culture of organization the traditional office structure for personal work has transformed itself to one better suited for group work to reach common goals. In keeping with that trend many companies are making various and bold attempts to provide space for office communications to maximize the efficiency of creative team work environment and these efforts are being made mostly by using common office areas. The aim of this study is to be used as a convincing case and reference resources for the design of common office areas by looking at the changing meaning of organizational communication and analyzing domestic and foreign cases of office space design on the basis of behavioral and planning factors, which will draw a conclusion that the main factors to take into consideration in the leading designs of common office areas are refresh , mobility and flexibility.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0