메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
성균관대학교 동아시아학술원 Sungkyun Journal of East Asian Studies Sungkyun Journal of East Asian Studies 제6권 제2호
발행연도
2006.1
수록면
239 - 256 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The American occupation of Japan(1945-1952) decentralized the authoritative Japanese educational system, establishing local and prefectural school boards. When the occupation forces returned home, however, many of these policies were reversed. This paper proposes that motives to spread a particular democracy and a shallow consideration of historical context inhibited a growth of Japanese education. It also explores how a richer contextual understanding could have influenced four areas of reform: training of education staff; communication between Occupation staff and unionizing Japanese teachers; concentration on ideology over methodology; and the evaluation of the centralized Japanese education system.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0