메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제25권 제1호
발행연도
2011.1
수록면
1 - 24 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate similarities and differences between Korean and Japanese language pronunciation by analyzing suprasegmental units, like length of sound such as mora, foot, and pitch of sound such as accent, intonation among the pronunciation errors which are committed in learning Korean language by Japanese native speakers. The results of these analyses indicate the significance of learners’ perception and understanding of suprasegmental units from the early stage. Considering learners’ capability, however, suggestions on substantializing Korean language education for Japanese native speakers are made as follows: 1) For beginning level, it is necessary to lead learners to understand pitch pattern of Korean language accompanied by providing basic vocabulary. 2) For intermediate level and above, more emphasis on the perception of the different lengths of the pronunciation of Chinese character should be placed. 3) For advanced level, it is suggested that learners be encouraged to perceive nuance of the intonation of sentence-end.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0