메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제32권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
113 - 127 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the semantic field of greek preposition ΣΕ (hereinafter referred to as ‘se’). It is no exaggeration to say that the Greek preposition ‘se’ is the most frequently used preposition in modern Greek. It overlaps with semantic domains such as in, at, and on, which are classified as spatial prepositions in English and, in some cases, have more various meanings. In response to the Korean language, the semantic area is generally covered by three particles ‘-ey’ ,‘-eysǒ’ and ‘-uro’ Because ‘se’ is used in various phrases used with other prepositions and definite articles and used with idioms, it takes a lot of time for the learner to properly recognize and use the meaning. Because of it’s polysemy ,it is difficult for Koreans to learn the various uses of ‘se’ rather than the form itself. In this paper, we will make a semantic map of Greek preposition ‘se’ after examining semantic references of ‘se’ in order to help learners to understand various semantic features of ‘se’.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0