메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생애학회 생애학회지 생애학회지 제2권 제2호
발행연도
2012.1
수록면
1 - 17 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to investigate the effects of the supervisees' individual aspects and the structural and functional aspects of supervision on their supervision satisfaction in social work field practicum. The subjects were 105 students in middle adulthood, studying social work at one of the cyber universities in Seoul, Korea. Quantitative data were collected through standardized measurements: 1 item asking overall supervision satisfaction; Learning Style Inventory(Kolb, 1985); 4 items asking frequency, types, contents, methods of supervision from Kim and Yang's (2002) supervision questionnaire; and 36 items asking supervision functions based on Middleman and Rhodes(1985)'s theory from Kim and Yang's (2002) supervision questionnaire. The data were analyzed, using multiple regression analysis. The results showed that the types of supervision and administrative function of supervision influenced the overall supervision satisfaction of the supervisees. Also, the contents of supervision affected the categories of supervision satisfaction. Based on the results, implications were suggested for social-work students in adulthood in cyber universities.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0