메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생애학회 생애학회지 생애학회지 제2권 제1호
발행연도
2012.1
수록면
55 - 70 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the improvement the middle school students made in respect to learning motivation and self-esteem after participating in the group program of solution focused brief therapy. This program consisted of six sessions, each providing several activities founded on the virtue and philosophy of solution focused brief therapy. Participants were 62 middle school students residing in Kangseo-gu and Yangcheon-gu areas. Half of them was randomly assigned to the experimental group and the rest to the control group. The measurements utilized were Learning Motivational Scale (Kim, 1996) and the Korean version of Rosenberg(1965)'s self-esteem scale (Won, Lee, & Hoon-Jin, 1995). As a general means to analyze the data, frequencies and percentages were calculated. Then, paired t-test yielded the comparisons of pre-and post-test scores. The Results conclude that the solution focused brief therapy group program is effective on improving middle school students' learning motivation and self-esteem.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0