메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제30권 제4호
발행연도
2017.1
수록면
261 - 284 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this essay, I have endeavored to elucidate the theoretical bedrock of postmodern sublimity with a view to establishing a new aesthetics of postmodern drama in our contemporary age. The first step is to conceptually clarify the distinction between the postmodernity and the modernity. The second is to illuminate the conception of postmodern sublimity through exploring those philosophical contentions made by contemporary thinkers including Zygmunt Bauman, Theodore W. Adorno and Jean Baudrillard. To name a few relevant ideas, focused is Bauman’s notion of “liquidity” arousing in the contemporary minds ignorance, impotence and humiliation in the wake of experiencing the phenomena of globalization and postmodernism. Included is Adorno’s analysis of the sublime power of capital on culture industry in the wake of the degradation of the Enlightenment project. Further, I have attempted to reveal that Baudrillard’s sublimity rests on the concept of hyperreality created in the structure of simulation devoid of referentiality. Lastly, John Birringer’s performance project of staging the tales of two cities, Dallas and Genova, is discussed in terms of Baudrillard’s hallucinatory nature of hyperreality substantiated in them.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0