메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제26권 제4호
발행연도
2013.1
수록면
477 - 497 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to investigate Korean intermediate-low level university students’ perceptions of the attributes of effective Korean English teachers. Data were collected through a 43-item Likert-scale questionnaire covering five categories: personal characteristics, rapport, delivery, knowledge and credibility, and preparation and organization. The findings of the study provided a close look at what attributes intermediate-low level Korean university students consider to be important in order to be an effective English teacher. The participants placed high importance on how English teachers delivered instruction in class. Teachers’ strong professional knowledge and skills particularly about grammar and vocabulary were, also considered important. Finally, those who showed interest in fostering relationships with their students and those with positive attitudes, friendliness, and patience were also regarded as effective English teachers. Based on the findings, implications for teachers are provided.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0