메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제27권 제4호
발행연도
2014.1
수록면
463 - 481 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores Korean EFL learners’ perceptions of quantification and their grammatical sensitivity in the use of count/mass nouns. To investigate the perceptions of adult learners and young learners, it compared the perceptions of thirty children with those of thirty adults using a quantity judgment task. For the adult group, a grammaticality judgment task was additionally administered to investigate their actual use of count/mass nouns. The findings show that both the young and adult learners exhibit a consistent pattern in their perceptions of count/mass nouns giving support to the results obtained in studies which addressed the same topic with learners of different L1 and L2 backgrounds. In the grammaticality judgment task, the adult participants judged the grammaticality of count nouns and subject mass nouns appropriately. They showed a tendency to judge quantity based on numbers for the object mass nouns and the flexible nouns. These results imply that the adult participants’ use of count/mass nouns match their perceptions of count/mass distinction.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0