메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제28권 제4호
발행연도
2015.1
수록면
491 - 514 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This current study investigated the sensitivities of 42 L1-Bengali L2-English learners with article-less background, to the article choice distinction into the semantic contexts of [+definite, +specific], [+definite, -specific], [-definite, +specific] and [-definite, -specific]. Furthermore, the effects of the L2 grammatical ability of the participants, determined by a cloze test on the use of the articles in those four article semantic contexts, were assessed by a forced-choice elicitation test. The results determined that regardless of their grammatical ability, the participants are more likely to accurately use the in the contexts of [+definite, +specific] and [+definite, -specific] than a in the contexts of [-definite,+specific] and [-definite, -specific]. Moreover, in spite of their grammatical ability, the participants tend to overuse the and a in the contexts of [-definite,+specific] and [+definite, -specific] respectively. Additionally, the L2 highly grammatical group is more likely to overuse a more than the L2 low group, in the context of [+definite, -specific]. On the other hand, the L2 lower grammatical group has tendencies to overuse a more than the L2 high group in the context of [+definite, +specific]. However, in the two contexts of [-definite, +specific] and [-definite, -specific], both groups tend to overuse the in a roughly equal amount. These results suggest that L1-Bengali L2-English learners may encounter persistent difficulties stemming from the parametric variations of noun phrases in their L1 and L2, during their process of transfer from L1 NPs to L2 NPs.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0