메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국디지털정책학회 디지털융복합연구 디지털융복합연구 제14권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
427 - 436 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study attempts to suggest a theoretical basic frame that is needed for nursing intervention regarding the sexual experiences of the mentally disabled. The data were collected through a series of interviews with 14 participants. With permission of the mentally disabled, the interviews were recorded and transcribed. The data were analyzed using the framework of grounded theory mapped out by Strauss & Corbin(1998). The following 3 theories were confirmed on the basis of repetitive relations: becoming nest type, exercising self-restraint type, getting tangled type. Therefore, it is necessary to develop a realistic sex education that is relevant to hospital, community mental health center, and culture. The nurse is required to activily participate in educating the mentally disabled with a diverse approach to instill and nurture the sober perspective about sex such as the pleasure, life, intimacy based on sexual equality.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0