메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국노인간호학회 노인간호학회지 노인간호학회지 제11권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
62 - 70 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to identify the effects of an educational program in knowledge, attitude, self efficacy, self esteem, and peer relations for students studying to be certified caregivers. Method: Participants for this study were 35 students participating in an educational program between March 3 and June 10, 2008. Data were collected before and after the adminstration of the program. Frequency and paired t-test with the SPSS Win 14.0 program were used to analyze the data. Results: There was a significant increase in students' knowledge and a significant decrease in their self efficacy after the educational program. However, there were no differences in the scores for attitudes, self esteem and peer relations before and after the educational program. Conclusions: The results of this study suggest that students who are to be certified caregivers need additional educational programs to improve self-confidence in providing high quality of care for the elderly population

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0