메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국호텔리조트학회(구 한국호텔리조트카지노산학학회) 호텔리조트연구 호텔리조트연구 제13권 제2호
발행연도
2014.1
수록면
107 - 124 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study targets outbound Chinese travelers to analyze the relationships between quality, satisfaction, and repurchase intentions with a travel agency. Data were collected from 250 Chinese travellers visiting Korea who purchased their travel options through a Chinese outbound travel agency. This study results showed, first, that a travel agency's service quality had a significant positive influence on customer satisfaction. Particulary among the implicated factors, tangibility and trust had the greatest influence on customer satisfaction. Secondly, service qaulity had no significant effect on repurchase intention. Finally, the results illustrated the significant positive influence of satisfaction on repurchase intentions. The implications of this finding are explicated further in the paper's discussion.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0