메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제11권 제1호
발행연도
2013.1
수록면
149 - 165 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study modestly investigates the relationship between cultural preference as defined by Hofstede’s cultural dimensions and English conversational ability among Korean sophomore tourism English interpretation students. Nine students took the courses Conversational English (영어회화 중급) and International Culture (영어국제문화) during the same semester with the author. Results were based on correlating the final grade received in the conversation course with answers to a hypothetical midterm question in the international culture course. The results indicate that certain cultural dimensions, Power distance (PDI) and Uncertainty Avoidance (UAI) are related to a student’s English conversational ability. The results also allow a more nuance response to the debate of whether native speakers are more effective as teachers of foreign languages.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0