메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제11권 제3호
발행연도
2013.1
수록면
5 - 27 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Among some fifty translated versions of The Great Gatsby, two (one by a professional translator Kim, Wook-dong and the other by a famous novelist Kim, Young-ha) have been a source of heated controversy over translation strategies. The professional translator's translation was characterized by classical use of language and accurate translation while the novelist translator's translation was marked by modern and smoother use of language. This study aims to analyze how paratexts such as titles, subtitles, dedications, cover notes, prefaces, postfaces, blurbs, footnotes, translator's reviews, publisher's reviews, epigraphs and "epitexts" surrounding a book can be used to inform readers of translation strategies adopted by the translator. Paratexts can change the reception of a text or its interpretation by the public by framing contents in a book in an intended way. This study focuses on the promotion process of The Great Gatsby where publishers and translators set their own translation strategies and publish them through paratexts.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0