메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제11권 제3호
발행연도
2013.1
수록면
201 - 218 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
As the crystallization of human wisdom, idioms which are vivid and concise with rich connotations, have been called the vitamins of language and the soul of life. Therefore, they are important but difficult foreign language learners. Due to prevalent use of food idioms in each culture, this paper intends to apply the theory of cognitive metaphor to make comparisons between English and Chinese food idioms and then probe into the cognitive reasons for their differences. That will help to strengthen the understanding of the language essence and the cultural differences behind the language phenomena, both of which can serve to explore the art of translation and language teaching and learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0