메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제12권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
9 - 33 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper discusses the study of the effectiveness of the multimedia electronic English textbook for after-school programs in elementary schools developed by the Ministry of Education, Science and Technology (MEST) and Korea Institute for Curriculum and Evaluation (KICE). A total of 402 students in grades 3 through 6 and 117 teachers in the four research schools located in a metropolis, two small towns, and a rural area participated. Drawing upon the analysis of the multimedia textbook satisfaction survey and the T-test results of the English proficiency tests, the study demonstrated that the multimedia electronic English textbook benefited elementary school students' English learning in terms of both affective aspects and English proficiency. Both the elementary school students and teachers were greatly satisfied with the multimedia textbook. Concerning English proficiency development, the students improved their English proficiency after they used the textbook for one academic year; however, the students did not show considerable improvement in all the four language skills. This study suggests that the multimedia electronic English textbook would serve students' and teachers' needs for English instructional materials which encourage students' interactive and self-directed learning and improve their English proficiency.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0