메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제11권 제3호
발행연도
2008.1
수록면
112 - 127 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines pre-service English teachers’participation in the development of a rubric for the evaluation of a multimedia-assisted language learning textbook and explores learner-directed evaluation of the textbook constructed by learners. The current research aims to investigate: 1) the learners’response as textbook evaluators, 2) the number of analytic areas the learners describe in their own evaluation rubric and the area that the learners give weight on in evaluating the software and 3) the inter-rater differences across the areas and across the four types of evaluation-(self and peer assessment, peer assessment using the self-developed rubric, self assessment using the peer developed rubric). Twenty- eight students participated in the study. The results suggest that learners point out‘instructional design/maintenance’as the most valued area and that inter-rater difference is small in the area of ‘goal/objectives’ and in the context of self assessment. Discussions and implications are presented.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0