메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제35권 제2호
발행연도
2007.1
수록면
291 - 301 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to analyze the misconceptions of the human's visual perception observed in science textbooks and the perceptions of teachers and students. For this purpose, we analyzed 9 kinds of 8th science textbooks of the 7th national science curriculum, and conducted a questionnaire survey of 281 middle school students and 51 science teachers concerning their concepts. According to the result of textbook analysis, 5 forms of visual stimulus pathways were presented in the 9 textbooks, but few explanations were given about the cognition process of the brain. According to the results of analyzing the questionnaires, most of the students and teachers had various misconceptions on visual stimulus pathway. Particularly with regard to the visual perception pathway of nerves from the eye to the brain, only 42% of the teachers and 7% of the students had scientific concepts. Therefore, it is necessary to supplement contents on human visual perception in the curriculum and to correct the textbooks using scientific concepts that do not cause misconceptions. In addition, it is suggested to provide science teachers with opportunities for training so that they have scientific understanding of human visual perception process.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0